Flasin okulistët: Kujdesi për shëndet më të mirë të syve

Author

Categories

Share

Kujdesi për shëndet të mirë të syve

Sytë janë pjesa më e ndjeshme e trupit tonë. Na lejojnë të shohim botën rreth nesh dhe të shprehim ndjenjat  tona më të thella. Mënyra moderne e jetës, e cila përfshin ndezjen e përditshme në ekranet kompjuterike ose televizorët, telefonat e kështu me radhë. ndikon negativisht në shëndetin e syve, kështu që numri i njerëzve që mbajnë syze ose lente kontakti çdo ditë e më shumë rritet. Kjo duhet të na kujtojë se është e nevojshme të bëjmë përpjekje shtesë për të minimizuar efektin negativ. Harrojmë se ekzaminimet e syve nuk shërbejnë vetëm për patentë shoferi, por ne duhet t’i bëjmë ato rregullisht për të mbrojtur sytë në kohë dhe për të zbuluar sëmundjet e mundshme.

Më poshtë janë disa këshilla për mbrojtjen e syve

Para një kompjuteri

Kur punon në një kompjuter. Ndoshta kompjuteri juaj është i aktivizuar dhe funksionon për 24 orë, por kjo nuk vlen për ju. Pas 20 minutash pune në kompjuter dhe duke ndenjur në ekran, prisni 20 sekonda dhe shikoni në një objekt që është 5 metra larg nga ju. Në këtë mënyrë ju do tua jepni syve tuaj pushimin e duhur dhe po’ashtu për të shmangur lodhjen.

Hiqni dorë nga duhani

Rreziku i sëmundjeve të syrit e të shikimit të dobësuar do të ulet në qoftë se ju e lini duhanin. Ky zakon i dëmshëm çon në një rrezik. Pirja e duhanit  ndikon negativisht në shikim, duke rritur rrezikun e kataraktave, degjenerimin makular dhe dëmtimin e nervit optik.

Gjumi

Gjumë 7-8 orë në ditë. Të dy sytë dhe pjesë të tjera të trupit tuaj kanë nevojë për pushim. Gjumë i pamjaftueshëm mund të çojë lehtë në lodhjen e syve, kështu që është e këshillueshme të japësh 7-8 orë gjumë cilësor.

Syzet

Mbroni sytë me syze dielli. Mbani syze dielli sa herë që largohesh nga shtëpia, madje edhe në dimër. Syzet jo vetëm që mbrojnë sytë nga rrezet UV, por edhe i mbrojnë ato nga era e pakëndshme, si dhe nga papastërtitë dhe pluhurat që mund të përfundojnë lehtësisht brenda syrit. Në plazh rekomandohet një kapele, për mbrojtje shtesë të syve nga ato pjesë që nuk janë të mbrojtura nga syzet.

‘Ushqeni’ sytë

Çdo pjesë e trupit tuaj ndikon në ushqimin që konsumoni, duke përfshirë edhe sytë tuaj. Konsumoni ushqime që përmbajnë antioksidantë dhe vitamina A, C dhe E. Merrni edhe peshq dy herë në javë dhe spageti,  gjithnjë e më shumë, brokoli, vezë, karrota, boronica, bajame, domate.

Hapni dhe mbyllni qerpikët shpesh

Hapni dhe mbyllni qerpikët shpesh, sepse përderisa punoni në kompjuter, njerëzit shpesh harrojnë t’i mbyllin sytë dhe kjo rezulton me tharjen e syve. Herë pas here, largoni sytë nga ekranet dhe hapini dhe mbyllni qerpikët për disa herë me radhë sa më shpejt që mundeni.

Shmangni infeksionet e syve

Mbani higjienën, lani duart rregullisht e mos prekni sytë për të shmangur infeksionet e syve. Nëse nuk i lani duart dhe keni qenë në kontakt me një objekt të papastër ose me para, dhe prekni sytë, atëherë mund të përjetoni infeksione të syrit. Një grup rreziku është përdoruesi i lenteve, për shkak të kontaktit të shpeshtë të duarve me sytë. Nëse bie në këtë grup, është shumë e rëndësishme të lani duart para vendosjes dhe largimit të lenteve.

Ushqimet

Ju ndoshta keni dëgjuar se nëse doni sy të shëndetshëm, ju duhet të konsumoni karrota. Kjo thënie e vjetër është e vërtetë, pasi karrota është e konvertuar në vitaminë A, një vitaminë që është e nevojshme për shëndetin e syve. Por ka edhe ushqime të tjera dhe ndoshta edhe më të mira për të ngrënë. Këtu janë disa nga ato ushqime që përmirësojnë shëndetin e syve

Spinaqi

Spinaqi, si dhe zarzavate të tjera me gjethe përmbajnë dy antioksidantë të depozituar në makula, e cila është ajo pjesë e retinës që mbron sytë nga drita e dëmshme. Këta antioksidantë janë luteina dhe zeaksantina. Luteina është pigment i verdhë i thellë që gjendet në gjethet e bimëve, dhe zeaksantina një karotenoid i gjetur në retinën e syrit e në shumë bimë si spinaqi.

Specat e kuq djegës

Specat e kuq nuk janë vetëm një perime për të bërë grykën të djegë, hundë të rrjedhin dhe sytë të lotojnë (edhe pse ky lotim mund të jetë i mirë). Specat e kuq përmbajnë vitaminë C, e cila është një vitaminë e tretshme në ujë dhe një antioksidant i fuqishëm. Përveç ndihmës për të shmangur të ftohtin e zakonshëm, vitamina C ndihmon formën e trupit dhe mban indin lidhës, duke përfshirë kolagjenin që gjendet tek kornea e syrit. Vitamina C  ndihmon në mbajtjen e enëve të gjakut të shëndetshme, duke përfshirë kapilarët delikatë në retinë.

Bajamet

Nëse shikoni ndonjë listë me ushqime të shëndetshme, ka gjasa të gjeni patjetër bajamet dhe arrat. Kjo është për shkak se ato janë plot me acide yndyrore Omega-3, proteina, kaliumi, karbohidratet, fibra, kalcium, hekur, magnez dhe vitaminat B. Të gjitha këto gjëra kontribuojnë në shëndetin e përgjithshëm të trupit tuaj. Por  le të flasim vetëm për bajamet.  Ato përmbajnë vitaminë E, Vitamina E është një antioksidant i fuqishëm që ndihmon në mbrojtjen e syve nga radikalët e lira, që mund të prishin indet e shëndetshme. Vitamina E është zbuluar për të parandaluar degjenerimin makular të moshës dhe kataraktet.

Peshku

E pra, kemi folur shumë për bimët me vitamina, veçanërisht, A, C dhe E që janë të nevojshme për një shikim të shëndetshëm. Një mënyrë e shkëlqyer për të marrë atë yndyrë të rëndësishme është përmes peshkut, veçanërisht salmonit të freskët dhe tonit. Këta peshq janë plot me acid yndyror Omega 3 që i ndihmon enët e gjakut të jenë të shëndetshme e të forta. Këto acide yndyrore ndihmojnë në qarkullimin intraokular të lëngjeve, duke luajtur  rol thelbësor në parandalimin e sindromës për sy të thatë dhe glaukomës.

Vezët

Vezët janë ushqim që përmbajnë gjithçka që nevojitet në organizëm. Një vezë e zier do t’ju japë kalium, vitaminë A, vitaminë D, vitaminë B12, hekur, kalcium dhe magnez  të rëndësishme për sytë e shëndetshëm e të fortë. Po, ashtu si spinaqi, vezët përmbajnë këtë antioksidant të fuqishëm (lutein) që është  përgjegjës për ngjyrën e verdhë në të verdhën e vezës.

Kujdes me lentet e syve

Kujdes me lentet e syve, sepse mund të bëhen burim infeksioni i rëndë, aq sa mund të shkaktojë edhe verbërinë. Këtë paralajmërojnë ekspertët së fundmi e ndërkohë që lajmi po qarkullon thuajse në të gjitha  mediat ndërkombëtare.  Ekspertët tregojnë për një infeksion që quhet Keratitis Acanthamoeba, që fillon me skuqjen e syve dhe ata që mbajnë lente janë më të rrezikuarit.  Sipas tyre, njerëzit nuk tregojnë kujdesin e duhur lidhur me higjienën dhe në raste më të rënda, futen në det apo në pishina duke i mbajtur lentet në sy si dhe i mbajnë për shumë orë pa i hequr. Ata që preken nga virusi mund të humbin 24% të shikimit ose në raste më të rënda, të humbasin komplet shikimin. Spitali Moorfield Eye në Londër ka treguar për një rritje shqetësuese në numrin e rasteve të sëmundjes që nga viti 2011. Sipas ekspertit John Dart, Acanthamoeba, është një mikroorganizëm që krijon kistin duke sjellë problemet më pas me shikimin. Ai këshillon të gjithë të kujdesen e të ruajnë higjienën e syve, ndërkohë që për ata që përdorin lente këshillon të mos i mbajnë kur lajnë sytë dhe të mos i mbajnë me shumë se tetë orë në sy. Pastrojini me lëngje dezinfektuese pasi ti hiqni.

Author

Share