Si të shmangni diegiet e stomakut

Author

Categories

Share

 

Urthi është ndjesi djegieje  mbrapa kafazit të kraharorit.  Ai ndodh kur acidet e stomakut  kthehen mbrapsht në ezofag si dhe është më i shpeshtë  gjatë natës.  Shija e hidhur  dhe ndjesia e ushqimit që kthehet  në gojë mund ta shoqërojnë këtë ndjesi.  Dhimbja përkeqësohet më shumë kur jeni i shtrirë ose përkulur. Po përse ushqimi kthehet në ezofag? Normalisht, një grup i fortë muskujsh (muskujt e poshtëm unazorë të ezofagut) mbyllin fundin e ezofagut dhe hapen për të lejuar ushqimin dhe lëngjet  të zbresin në stomak, më pas mbyllen sërisht. Nëse këto muskuj relaksohen në mënyrë anormale apo dobësohen, acidet e stomakut mund të kthehen lart në (refluks), duke irrituar ezofagun.Urthi rastësor është i zakonshëm dhe nuk përbën ndonjë  alarm.  Shumica e njerëzve e menaxhojnë vetë këtë siklet. Urthi më i shpeshtë i cili ndikon në moskryerjen e aktiviteteve të përditshme, mund të jetë simptomë e një problematike më serioze që kërkon konsulencë me mjekun tuaj.

Urthi  gjatë shtatzënisë

Më tepër se gjysma e grave shtatzëna vuajnë nga urthi dhe për shumë prej tyre, kjo është përballja e parë me këtë gjëndje. Në të vërtetë, urthi i quajtur gjithashtu sëmundja e refluksit gastroezofagal, nuk ka asnjë lidhje me zemrën. Urthi ndodh më shpesh gjatë shtatzanisë, sepse hormonet  bëjnë që aparati tretës të ngadalësojë funksionin e tij. Falë kësaj lëndët ushqyese  kanë më tepër kohë të thithen nga sistemi i qarkullimit  të gjakut dhe të transportohen më pas tek fetusi, por duhet më tepër kohë që stomaku  të zbrazet.  Shpeshherë kjo shoqërohet me mostretje të ushqimit ose me urth. Përveç kësaj, gjatë muajve të fundit të shtatzënisë, mitra është gjithmonë  në zgjerim, ushtron shtypje në stomak, duke e spostuar atë më lart dhe duke e ngjeshur.  Presioni i ushtruar i detyron acidet e stomakut që të ngjiten lart duke shkaktuar urthin.

Ushqimet që shkaktojnë urth

Pije dhe ujë të gazuar

Disa studime kanë treguar se karbonizimi (që është, reaksion kimik natyror që ndodh në praninë e ujit që përmban dioksid karboni në zgjidhje) mund të shkaktojë një sulm të refluksit acid.

Domatet

Për ata që vuajnë nga urthi i përsëritur, aciditeti i domates nuk është shumë i mirë.

Këshillohet që të shmangni pastat  klasike me salcë domate ose salcë marinara.

Çokollata

E trishtë, por e vërtetë, çokollata është një nga ushqimet më të këqija për ata që vuajnë nga refluksi.

Ushqime të ngrira dhe të yndyrshme

Një tjetër ushqim i dëmshëm për ata që vuajnë nga urthi janë ushqimet me yndyrë të lartë ose të skuqura. Duhet  të zgjidhni ushqime që përmbajnë yndyra të mira, të tilla si omega 3, të cilat ndihmojnë në mbrojtjen e zorrëve.

 Hudhra dhe qepa

Simptomat e urthit nuk janë të njëjta për të gjithë, disa njerëz nuk mund të tolerojnë asgjë që i përket familjes  allium, si qepa dhe hudhra. Në këto raste, një alternativë e madhe për të lehtësuar bezdinë e padurueshme është  xhenxhefili i freskët.

Alkooli

Ka një arsye pse urthi shpesh shkon krah për krah me dehjen, alkooli është i dëmshëm  për ata që vuajnë nga refluksi acid. Eliminoni plotësisht dhe nuk do të jetë vetëm stomaku që të përfitojë nga kjo gjë.

Çaji dhe kafeja

Shkalla e lartë e aciditetit  të çajit dhe kafesë, e kombinuar me kafeinë, mund të shkaktojë urth. Kufizoni marrjen e këtyre dy pijeve në minimum dhe kurdo që të jetë e mundur, përdorni çajin pa sheqer.

Aktiviteti  fizik

Nëse ushtroheni vazhdimisht, duke djegur yndyra me idenë se do të keni nën kontroll peshën dhe djegien e stomakut, atëherë duhet të ndaleni.  Ndoshta kurrë nuk do të përmbushni qëllimet tuaja për të arritur në peshën që dëshironi në këtë lloj mënyre. Kjo për shkak se djegia e yndyrës nuk është zgjidhja e këtij problemi. Ja se çfarë duhet  të dini për këtë mit dhe për lidhjen e vërtetë midis  stërvitjes dhe humbjes së peshës. Nëse shikoni pankartat në mure që flasin për humbjen e peshës, apo dëgjoni vazhdimisht  trajnerët e palestrës,  gjatë gjithë kohës do të jeni të fiksuar mbas idesë se duhet të digjni dhe hiqni yndyrat e tepërta nga trupi juaj. Por mjekët këshillojnë se mënyra e duhur për të shmangur djegien e stomakut apo urthin, është stërvitja me ushtrime  relativisht  të ngadalta.  Kjo metodë stërvitjeje do të djegë më shumë yndyra dhe në fund të ditës  do keni humbur më shumë peshë sesa duke kryer një ushtrim me intensitet të lartë. Thelbi i gjithë kësaj ideje është se trupi djeg një përzierje të yndyrës dhe të karbohidrateve.  Sa më pak aktiv të jeni në një moment  të caktuar, aq më e madhe është mundësia që kjo përzierje të shkaktojë djegie stomaku nga yndyra. Ndërsa rrisni intensitetin e aktivitetit tuaj, rritet edhe përqindja e karbohidrateve, në kohën që pushoni do të do të keni hequr  rreth 85% të yndyrës nga kjo përzierje. Për njerëzit  mund të jetë e habitshme por nëse ushtroheni vazhdimisht  me kohë afatgjatë në këtë përzierje do të ketë 50% yndyrë dhe 50% karbohidrate, por kjo nuk do të thotë se ky proces biologjik është çelësi i humbjes së peshës nga stërvitja. Ekspertët shpjegojnë se ata që besojnë  në këtë proces do të mbrojnë stomakun e tyre. Edhe pse për shumë njerëz që ushtrohen çdo ditë nuk do të tingëllojë mirë, humbja e peshës duke kryer ushtrime me intensitet të lartë është e dëmshme dhe kilet e hequra do t’i rifitoni sërish, qoftë edhe në një periudhë të shkurtër pushimi.

Për të shmangur ose lehtësuar efektet e urthit duhet

Të ruani një peshë të shëndetshme

Pesha e tepërt ushtron presion në muskujt e barkut  duke shtyrë lart stomakun dhe duke bërë që acidet të kthehen në ezofag. Nëse jeni në peshë ideale, atëherë ruajeni atë. Nëse jeni mbipeshë apo obezë, synoni për të humbur peshë ngadalë, jo më shumë se 0.5 – 1kg në javë.

Shmangni  veshjet e ngushta

Veshjet e ngushta rreth mesit ushtrojnë presion mbi bark dhe mbi muskujt e poshtëm  unazorë  të ezofagut.

Shmangi ushqimet dhe pijet që nxisin urthin

Çdokush nga ne ka nxitës specifik të urthit. Nxitësit e zakonshëm, siç janë ushqimet e skuqura dhe të yndyrshme, salca e domates, alkoli çokollata, mentja, hudhra  qepa dhe kafeina mund  ta përkeqësojnë urthin.  Shmangni ushqimet  që e dini se ju shkaktojnë urthin.

Konsumoni vakte  të vogla

Shmangni mbingrënien, duke ngrënë vakte më të vogla në sasi.

Mos u shtrini pas ngrënies së një vakti

Prisni të paktën 1 orë pasi keni ngrënë para se të flini.

Ngrini  kokën e shtratit  tuaj.

Nëse keni shpesh urth gjatë natës ose gjatë kohës që po përpiqeni të flini, përdorni peshën e rëndesës në favorin tuaj, ana e kokës të ngrihet nga 15 deri në 23 cm. Nëse nuk është e mundur të ngrini krevatin, vendosni një shtresë ortopedike midis dyshekut  dhe krevatit për të ngritur trupin nga mesi e lart. Shtresat ortopedike shiten në farmaci ose në dyqane pajisjesh mjekësore. Ngritja e kokës me jastëkë shtesë nuk është e efektshme.

Mund të provoni tableta anti-acide

Këto produkte mund të neutralizojnë përkohësisht acidin e stomakut dhe të lehtësojnë urthin. Megjithatë, përdorimi i zgjatur apo i tepërt i tabletave anti-acide të cilat përmbajnë magnez mund të shkaktojnë diare. Produktet me bazë kalçiumi ose alumini mund të shkaktojnë kapsllëkun.

Mos pini duhan

Pirja e duhanit ul aftësinë e funksionimit  normal të muskujve të poshtëm unazorë të ezofagut.

Simptomat  që tregojnë se duhet të shkoni tek doktori

Kërkoni ndihmë të menjëhershme nëse keni dhimbje të forta apo shtypje në kraharor, veçanërisht  nëse keni edhe simptoma të tjera si dhimbje në krahë apo nofull, vështirësi në frymëmarrje. Dhimbja në kraharor  mund të jetë simptomë e një ataku kardiak.

Author

Share