Dietat ushqimore pa cilësi po vrasin 1 në 5 vetë

Author

Categories

Share

Ushqimi po vret plot 11 milionë vetë thotë një studim i revistës me shumë ndikim “The Lancet”. Analiza e kujdesshme e saj tregon se dieta jonë e përditshme është një vrasëse më e madhe se duhani, e se fajësohet për një në 5 vdekje anembanë globit. Kripa, qoftë në bukë, salcën e sojës apo mishin e përpunuar, rezulton ajo që ka shkurtuar më shumë jetë. Hartuesit këmbëngulin se ky studim nuk ka të bëjë me obezitetin, por me cilësinë e ulët të dietave ushqimore, që dëmtojnë zemrën dhe shkaktojnë tumor. Pas kripës, përgjegjës për 3 milionë vdekje vjen konsumi i pakët i drithërave integrale, konsumi i ulët i frutave e në fund fakti që njerëzit nuk konsumojnë sa duhet perime, arra, fibra dhe nuk marrin Omega 3 nga ushqimet e detit. Nga 11 milionë vdekjet e lidhura me ushqimin, 10 milion ishin pasojë e sëmundjeve kardiovaskulare e kjo shpjegon përse kripa është problemi kryesor. Vendet mesdhetare, sidomos Franca e Spanja, si dhe Izraeli kanë numrin më të vogël të vdekjeve të tilla në botë, ndërsa në krahun tjetër të spektrit qëndrojnë shtetet e Azisë Juglindore, Jugore e Qëndrore.

Dieta ushqimore

Ushqimet e shëndetshme dhe marrja e te gjithë elementëve të nevojshëm ndihmon në një shëndet me të mirë. OBSH në bashkëpunim me FAO kanë ndërmarrë një studim në lidhje me peshën qe zë çdo ushqim në organizmin tonë. Janë bërë rekomandime për të ndihmuar në parandalimin e vdekjeve dhe pa’aftësisë nga sëmundjet kronike të lidhura me ushqimin. Këto përfshirje të popullsisë ushqimore dhe qëllimet e aktivitetit fizik duhet të kontribuojnë në zhvillimin e strategjive rajonale dhe udhëzimeve kombëtare për të zvogëluar barrën e sëmundjeve që lidhen me obezitetin, diabetin, sëmundjet kardiovaskulare, osteoporozën dhe sëmundjet dentare. Ato bazohen në ekzaminimin dhe analizën e dëshmive më të mira në dispozicion dhe gjykimin kolektiv të një grupi ekspertësh që përfaqësojnë fushën globale të mandatit të OBSH-së dhe FAO-s. Aktiviteti fizik është  përcaktues kyç i shpenzimeve të energjisë, kështu themelore për balancën e energjisë dhe kontrollin e peshës. Efektet e dobishme të aktivitetit fizik në sindromën metabolike janë të ndërmjetësuar nga mekanizmat përtej kontrollit të peshës së tepërt trupore. Mungesa e aktivitetit fizik tashmë është një rrezik i madh global për shëndetin dhe është i përhapur në të dy vendet e industrializuara e në zhvillim, veçanërisht në mesin e të varfërve urbanë në qytetet e mëdha të mbushur me njerëz. Masat dhe politikat e nevojshme për të nxitur modelet më të shëndetshme të konsumit të ushqimit dhe për të lehtësuar një jetë fizike aktive ndajnë baza të përbashkëta dhe janë reciprokisht interaktive në përcaktimin e sjelljeve më të shëndetshme. Dietat e shëndetshme dhe aktiviteti fizik janë çelësi i të ushqyerit të mirë dhe të domosdoshëm për një jetë të gjatë dhe të shëndetshme. Dendësia e ushqimeve dhe marrja e energjisë balancuar me aktivitetin fizik të nevojshëm për të mbajtur një peshë të shëndetshme është esenciale në të gjitha fazat e jetës. Konsumi i pa balancuar i ushqimeve të larta në energji (sheqer, niseshte dhe yndyrë) dhe të ulët në lëndët ushqyese thelbësore kontribuon në tejkalimin e energjisë, mbipeshën dhe obezitetin. Sasia e energjisë së konsumuar në lidhje me aktivitetin fizik dhe cilësinë e ushqimit janë përcaktuesit kryesorë të sëmundjes kronike të ushqyerjes.

Ushqime që përmbajnë vitaminë D

Vitamina D është emri i dhënë një grupi të prohormoneve të tretshme në yndyrë të nevojshme për rregullimin e mineraleve të kalciumit dhe fosforit që gjenden në trup. Ajo luan një rol të rëndësishëm në ruajtjen e strukturës së duhur të kockave. Ndihmon në mbrojtjen nga depresioni, sëmundjet e zemrës dhe shtimi i peshës. Analiza tregoi se njerëzit që morën shtesa me vitaminë D kishin një rrezik prej 16% më të ulët të vdekjes nga kanceri sesa ata që morën një qetësues në të njëjtën periudhë. Dy mënyrat kryesore për të marrë vitaminë D janë duke ekspozuar lëkurën tuaj të zhveshur në rrezet e diellit dhe duke marrë shtesa të vitaminës D.  Ju nuk mund të merrni sasinë e duhur të vitaminës D që trupi juaj ka nevojë nga ushqimi. Salmoni, vezët dhe ushqimet e detit të tilla si merluci, karkalecat përmbajnë vitaminë D.

 

Author

Share