Ushqime për të rritur funksionimin sa më normal të trurit

Author

Categories

Share

Ushqimet që Konsumojmë mund të kenë një ndikim të madh në strukturën dhe shëndetin e trurit tonë.  Ngrënia e një diete që rrit shëndetin e trurit mund të mbështesi funksionin afatshkurtër dhe afatgjatë të trurit. Truri është organ intensiv i energjisë, duke përdorur rreth 20% të kalorive të trupit, kështu që duhet shumë lëndë djegëse për të ruajtur përqendrimin gjatë gjithë ditës. Truri kërkon disa lëndë ushqyese për të qenë i shëndetshëm. Acidet yndyrore Omega-3, ndihmojnë në ndërtimin dhe riparimin e qelizave të trurit dhe antioksidantët zvogëlojnë stresin dhe inflamacionin qelizor, të cilat lidhen me plakjen e trurit dhe çrregullimet neurodegjenerative, siç është sëmundja e Alzheimerit. Ky artikull eksploron provat shkencore që qëndrojnë pas ushqimeve më të mira për shëndetin e trurit.

Peshku

Peshqit janë një burim i mirë i acideve yndyrore omega-3. Omega-3 ndihmon në ndërtimin e membranave rreth secilës qelizë në trup, përfshirë qelizat e trurit. Ndaj, ato mund të përmirësojnë strukturën e qelizave të trurit të quajtura neurone. Një studim i vitit 2017 zbuloi se njerëzit me nivele të larta të omega-3 kishin rritur rrjedhën e gjakut në tru. Studiuesit identifikuan një lidhje midis niveleve të omega-3 dhe njohjes më të mirë, ose aftësive të të menduarit. Këto rezultate sugjerojnë se ngrënia e ushqimeve të pasura me omega-3, të tilla si peshku, mund të rrisë funksionin e trurit. Shembuj të peshkut që përmbajnë nivele të larta të omega-3 përfshijnë: salmon, ton, sardelet etj. Njerëzit mund të marrin omega-3 nga arrat, farat e lirit. Per kete mund te perdorni edhe vajin e peshkut me kapsula I cili tregtohet në cdo farmaci.

Çokollata e zeze                                                                                                                                                            

Çokollata e zezë përmban kakao. Kakao përmban flavonoide, një lloj antioksiduesi. Antioksidantët janë veçanërisht të rëndësishëm për shëndetin e trurit, pasi truri është shumë i ndjeshëm ndaj stresit oksidativ, i cili kontribuon në rënien njohëse të moshës dhe sëmundjet e trurit. Flavonoidet e kakaos duket se janë të mira për trurin. Sipas një rishikimi të vitit 2013, ato mund të inkurajojnë rritjen e neuroneve dhe enëve të gjakut në pjesë të trurit të përfshira në kujtesë dhe mësime. Ato mund të stimulojnë rrjedhën e gjakut në tru. Studiuesit arritën në përfundimin se ngrënia e kësaj lloji të çokollatës së zezë mund të përmirësojë gjëndjen jo të mirë të trurit, e cila është thelbësore për të mësuar, dhe gjithashtu mund të sigurojë përfitime  të tjera të lidhura me trurin.

Manaferrat                                                                                                                     

Ashtu si çokollata e zezë, shumë manaferra përmbajnë antioksidantë flavonoide. Studimet sugjerojnë se këto mund t’i bëjnë manaferrat një ushqim të mirë për trurin. Antioksidantët ndihmojnë duke zvogëluar inflamacionin dhe stresin oksidativ. Antioksidantët në manaferra përfshijnë antocianinën, acid kafeik, katekinë dhe kuercetinë. Një përmbledhje e vitit 2014 vëren se përbërësit e antioksidantëve në manaferra kanë dhënë shumë efekte pozitive në tru, duke përfshirë:                                                                                                           –Përmirësimin e komunikimit midis qelizave të  trurit

duke ulur inflamacionin në të gjithë trupin                                             

rritja e plasticitetit, e cila ndihmon qelizat e trurit të formojnë lidhje të reja, duke rritur të mësuarit dhe kujtesën                                                                                                                                                                                             

zvogëlimin e sëmundjeve neurodegjenerative të lidhura me moshën dhe rënien njohëse    

 

Arra dhe fara                                                                                                                                                     

Të konsumoni shumë arra dhe fara mund të jetë e mirë për trurin, pasi këto ushqime përmbajnë acide yndyrore omega-3 dhe antioksidant. Një studim i vitit 2014 zbuloi se një konsum më i lartë i përgjithshëm i arrave ishte i lidhur me funksionimin më të mirë të trurit në moshën më të vjetër. Arrat dhe farat janë burime të pasura të vitaminës E antioksiduese, e cila mbron qelizat nga stresi oksidativ i shkaktuar nga radikalet e lira. Ndërsa një person plaket, truri i tij mund të jetë i ekspozuar ndaj kësaj forme të stresit oksidativ dhe vitamina E mund ta mbështesë shëndetin e trurit. Një rishikim i vitit 2014 zbuloi se vitamina E mund të kontribuojë në përmirësimin e njohjes dhe zvogëlimin e rrezikut të sëmundjes Alzheimer. Sasitë me përqindje më të lartë të vitaminës E përfshihen fara luledielli, bajame e lajthi

 

Drithërat                                                                                                                                                                                       

Ngrënia e drithërave është një mënyrë tjetër për të përfituar nga efektet e vitaminës E. Ushqimet me drithëra të plota janë orizi kaf, elbi, gruri, bukë me drithëra, makarona me drithëra.                                                                                                                                                                 

 Kafeja 

                                                                                                                                       Kafeja është një ndihmë e njohur për  të qëndruar zgjuar dhe për të inkurajuar përqendrimin. Kafeina në kafe bllokon një substancë në tru të quajtur adenozinë. Përtej rritjes së gatishmërisë, një studim i vitit 2018 sugjeron se kafeina rrit aftësinë e trurit për përpunimin e informacionit. Studiuesit zbuluan se kafeina shkakton rritje të entropisë së trurit, e cila i referohet aktivitetit kompleks dhe të ndryshueshëm. Kur entropia është e lartë, truri mund të përpunojë më shumë informacion. Kafeja është gjithashtu një burim i antioksidantëve, të cilët mund të mbështesin shëndetin e trurit kur një person plaket. Një studim ka lidhur konsumin e kafesë gjatë gjithë jetës me rrezik të zvogëluar të:     

Rënies njohëse                                                                                           

goditjeve në tru                                                                                                                                                               

Sëmundja e Parkinsonit                                                                                                    –Sëmundja e Alzheimerit                                                       

Kafeina mund të ndikojë në gjumin e një personi dhe mjekët nuk rekomandojnë konsumimin e kafeinës për të gjithë. Gazeta Mbretëresha e Shëndetit ju sugjeron vetëm 1 kafe në ditë e cila është e mjaftueshme, 2 e më shumë janë të dëmshme. Tek disa njerëz  shkakton urinim të shpeshtë

 

Avokado                                                                                                                                                                                  

Një burim i yndyrës së pangopur të shëndetshme, avokado mund të mbështesë trurin. Ngrënia e yndyrnave të pangopura mund të zvogëlojë presionin e gjakut dhe presioni i lartë i gjakut lidhet me rënien njohëse. Duke ulur presionin e lartë të gjakut, yndyrat e pangopura në avokado mund të ulin rrezikun e rënies njohëse. Burime të tjera të yndyrave të pangopura të shëndetshme përfshijnë:                  

Bajamet dhe kikirikët                                                                                                                                                           

 –fara liri dhe fara chia                                                                                                                                                                                 

 –peshk

                                                                                                                                       Kikirikët  

                                                                                                                                       Kikirikët janë një profil ushqyes të shkëlqyeshëm. Ato përmbajnë shumë yndyra të pangopura dhe proteina për të mbajtur nivelet e energjisë së një personi gjatë gjithë ditës. Kikirikët sigurojnë vitamina dhe minerale për të mbajtur trurin të shëndetshëm, duke përfshirë nivele të larta të vitaminës E dhe resveratrolit. Resveratroli është një antioksidant natyral jo-flavonoid që gjendet tek kikirikët. Dëshmitë nga një artikull i rishikimit sugjerojnë se resveratroli mund të ketë efekte mbrojtëse, të tilla si ndihma për të parandaluar kancerin, inflamacionin dhe sëmundjet neurologjike, duke përfshirë Alzheimer dhe Parkinson.

 

Vezët                                                                                                                                                                                          

Të shijuara ato janë nga shumë njerëz  për një mëngjes, vezët  janë ushqim efektiv i trurit. Ato janë një burim i mirë i vitaminave B: vitamina  B6, vitamina B12. Kërkimet e fundit sugjerojnë se këto vitamina mund të parandalojnë tkurrjen e trurit e të zvogëlojnë rënien e kapacitetit njohës dhe përqëndrimin.

                                                                                         Brokoli                                                                                                                                                                        

Përveçse është një burim me pak kalori i fibrave dietike, brokoli mund të jetë i mirë për trurin.  Brokoli është i pasur me përbërje të quajtura glukozinolate. Brokoli përmban vitaminë C dhe flavonoide këto antioksidantë mund të rrisin më tej shëndetin e trurit të një personi.

Lakërjeshile                                                                                                                   

Zarzavatet me gjethe, përfshirë lakrën jeshile, mund të mbështesin shëndetin e trurit. Ashtu si brokoli, lakra jeshile përmban glukozinolat, dhe zarzavatet me gjethe përmbajnë antioksidant të tjerë kryesorë, vitamina dhe minerale.

Author

Share